Le Tanneur on yksi pitkäaikaisimpia Opti+optikoiden kehysmerkkejä
Ja pitkä on myös Le Tanneurin historia, jo 118 vuotta. Monet kehysmerkit imitoivat kuoseissaan luonnonmateriaaleja, mutta Le Tanneur on vienyt viimeistelyn huippuunsa ja käyttää aitoa nahkaa, puuta ja keramiikkaa kehystensä viimeistelyssä.
Kaikki alkoi nahkatuotteiden valmistuksesta
Kuten monet muutkin kehysmerkit, Le Tanneurin taustalla on täysin optisen alan ulkopuolella oleva historia. Le Tanneur on laajentunut nahkatuotteiden valmistajasta design-taloksi, joka keksii itsensä uudelleen joka päivä. Nahka ja luonnon materiaalit inspiroivat muotitalon suunnittelijoita jatkuvasti laajentamaan näkemyksiään yli tuoterajojen.
Le Tanneurin tarina
1898
Tarina alkaa kun herrat Bonnardel ja Bornex, kekseliäs nahkakauppias ja taitava käsityöläinen tuovat markkinoille
ensimmäiset saumattomat nahkakukkarot. Yhdestä nahkapalasta ilman saumoja valmistettuina ne olivat tuotteina huimasti aikaansa edellä.
1900
Vallankumouksellinen kukkaro saa hopeaa tuotekategoriassaan Pariisin Maailmannäyttelyssä.
Perusta yhtiön maineelle innovatiivisien, eleganttien ja laadukkaiden tuotteiden tekijänä on luotu.
1920
Nerokas nuori italialainen herra Gianinetto tulee yrityksen johtoon ja tuo tullessaan modernin,
teollisemman mittakaavan yrityksen toimintaan. Le Tanneur tuo markkinoille runsaasti uusia tuotteita sekä naisille että miehille.
Merkki vakauttaa maineensa laukkujen ja piennahkatuotteiden valmistajana vaativille asiakkaille.
1955
Gianinetton aloittama uudenaikainen markkinointiviestintä tekee Le Tanneurista alan pioneerin, eikä yritys
epäröi ryhtyä suuriinkaan mainoskampanjoihin, jotka olivat vallankumouksellisia tuohon aikaan.
Sadat julisteet Ranskan maanteiden varsilla välittivät tietoa Le Tanneurin valmistamista ”kauniista lahjatavaroista, jotka on valmisettu laadukkasti nahkasta.”
Le Tanneurin tuotekatalogien painosmäärä yltää miljoonaan.
1970
1970-luvulla yrityksen tuotevalikoima kattaa jo 600 erilaista, erikoista nahkatuotetta
puukontupista luxuslaukkuihin. Pienestä käsityövalmistajasta on tullut merkkittävä laatumerkki, joka tuo kotitalouksiin
tuulahduksen perinteisestä käsityötaidosta.
1998
Jo 100-vuoden ajan ovat Le Tanneurin mestarinahkurit kehittäneet yrityksen tuotteita. Perinteitä kunnioittaen, mutta
samalla koko ajan niitä haastaen, etsien aina parempia tekniikoita ja innovaatioita korkeatasoisien ja vuosia kestävien
laatutuotteiden luomiseen.
2000
Le Tanneur laajenee vähittäismyyntiin, josta muotoutuu Ranskan suurin nahkatuotteiden erikoisliikeketju.
Tänään ympäri maailman avattuja Le Tanneur- liikkeitä on pelkästään Ranskassa 159.
2011
Maison Le Tanneur aloittaa yhteistyön muotijulkaisujen kanssa. Joka sesonki Le Tanneur uudistaa mallistoaan seuraamaan
ajan trendejä ja luo muotitoimittajien toiveisiin perustuvan unelmien käsilaukun.
Limited Edition – laukut erikoisine muotoineen ja materiaaleineen tuovat särmää perusvalikoimaan.
2013
Juhlistaakseen 115-juhlavuottaan Maison Le Tanneur uskoutui antamaan UNESCOn ensimmäiselle taiteen rauhanlähettiläälle Guila Clara Kessous’lle
haasteeksi keksiä uudelleen yrityksen ikonisen Sans Couture, saumattoman kukkaron.
Estetiikan tohtori Kessous loi uuden tuotteen hakemalla inspiraationsa Le Tanneurin kuuluistas leijona-julisteesta ja siinä esiintyvän eläintenkesyttäjän univormusta.
Tämä päivä
Le Tanneur on laajentunut nahkatuotteiden valmistajasta design-taloksi, joka keksii itsensä uudelleen joka päivä.
Nahka ja luonnon materiaalit inspiroivat muotitalon suunnittelijoita jatkuvasti laajentamaan näkemyksiään yli tuoterajojen.